Naše inovace

undefined

Dobýváme globální světový trh s patentovanými novinkami Swiss Aqua Technologies

Neustále vyvíjíme nové technologie, jak přinášet zákazníkům vodu v co nejlepší kvalitě a nabízet zákazníkům produkty, které pomohou zefektivnit hospodaření s vodou. Proto jsme investovali do vlastních nápadů a řešení, která jsou v souladu s nově nastavenou udržitelnou podnikatelskou filozofií. Zároveň se tak rozšiřuje status společnosti jakožto předního prodejce špičkových produktů o rozměr inovativní firmy, která nabízí vlastní patentované technologie, jež zpříjemňují život spotřebitelů, šetří peníze a také životní prostředí. Investovali jsme 150 milionů korun do firmy Swiss Aqua Technologies (SAT) se sídlem ve Švýcarsku, a stali se tak spoluautorem příběhu česko-švýcarských patentů.

Po vstupu do firmy lidé v SIKO vyvinuli enormní úsilí a obrovské investice, aby celá věc neskončila u skvělého nápadu, ale aby se sen podařilo zrealizovat až po výrobu, certifikaci a globální úspěch. Inovativní technologie jsme vyvinuly pro tři skupiny patentovaných výrobků: Water Saving, Water Improvement a Water Care. Vyvinuli jsme neúspornější WC na světě, OptimFlush WC (Water Saving), IPS KalyxX dokáže ekologickým způsobem, bez chemie, pouze na bázi fyzikálních zákonů, upravit kvalitu vody, IPS WashBall zamezí tvorbě vodního kamene v pračce i myčce. Myslíme i na péči o zdraví a krásu. Pedicure Shower je první patent v pedikérní péči pro domácí použití. Zajistí snadné, bezpečné a rychlé odstranění tvrdé pokožky na chodidlech.

Již nyní pracujeme na vývoji druhé i třetí generace každého z produktů, které dobývají svět. Už letos, v roce 2021, dosahujeme obratu stovek milionů a dodáváme do 50 zemí z celého světa, z nichž mezi ty nejexotičtější patří rozhodně Čína, Indie, Austrálie nebo Brazílie a Nový Zéland. A pokračujeme dál na cestě za naším snem, aby v roce 2030 každé druhé WC prodané ve vyspělém světě obsahovalo naši technologii a my tak zachráníme spoustu pitné vody.

První zahraniční akvizice – vstup na francouzský trh 

Naše celkové tržby dosáhly 7% růstu, byť ziskovost klesla. Náš online obchod v roce 2020 vzrostl o více než 100%. Kapitálovým vstupem do LIVEA, jednoho z top e-shopů francouzského online trhu s koupelnovým zbožím, jsme odstartovali expanzi SIKO směrem na západ. „Fungují jako start-up, jsou obrovsky agilní a trochu nás vytrhují z komfortu velké firmy. Upozorňují nás na příležitosti, které leží na zemi, stačí se jen ohnout a trochu zacílit pozornost.“, říká Tomáš Vala o fungování francouzského e-shopu livea.fr

Jaké jsou další koupelnové expanzní plány SIKO?

Zjistit více
TomSiko1.jpg
undefined

Digitální transformace a omnichannel řešení

Jeden z hlavních cílů našeho CEO bylo přivést SIKO do digitálního světa. Před 5 lety byl podíl on-line prodeje koupelnového zboží necelých 5 % z maloobchodních tržeb, dnes je to více než 20 %, navíc u čtvrtiny našeho zboží se ceny mění každý den AUTOMATICKY DLE POHYBŮ CEN NA INTERNETU. 

Jsme ve finále rozsáhlého, téměř 3 letého, procesu transformace byznysu z tradičního, čistě kamenného prodejce blíže k e-commerce a komplexnímu omnichannel řešení, provázanosti všech kontaktních bodů se zákazníkem. Implementovali jsme jednotné SAP CRM řešení ve všech bodech kontaktu se zákazníkem. Úspěšně jsme dokončili migraci našeho E-commerce řešení z on-premise do prostředí SAP Commerce Cloud s perfektním napojením na SAP ERP systém,  uzavřeli jsme tak další stěžejní krok v rozsáhlém projektu SIKO omnichannel. Vybudovali jsme zákaznické centrum v Čechách i na Slovensku, nasadili jsme nové hodnocení zákaznické spokojenosti přes NPS i v offline. Nyní musíme všechny tyto nástroje smysluplně propojit a nasadit nad nimi dokonalý reporting, který firmu výrazně zefektivní.

SIKO PŘÍBĚH INSPIRUJE FIRMY VE STŘEDNÍ A VÝCHODNÍ EVROPĚ. Náš příběh jsme sdíleli i na mezinárodním SAP CX Summitu, který se konal na jaře 2021 online z Varšavy, pro cca 10 států CEE regionu. Podívejte se.

SIKO web navštíví denně více než 45 000 unikátních uživatelů 

Uživatelsky jednodušší orientace, více informací nejen o produktech, integrovaný rozsáhlý e-shop nebo optimalizace pro mobilní telefony – to jsou hlavní změny, které jsou viditelné hned na první pohled. Při bližším prohlížení mohou zákazníci ocenit kompletně přepracovanou strukturu produktového katalogu a prezentace jednotlivých produktů s cílem zpřehlednit stále se rozšiřující sortiment. Informace o produktech jsou doplněny řadou užitečných detailů a web slouží k přímé podpoře komunikace se zákazníky.

Návštěvníci si mohou vybrat z více než 40 000 produktů v rozšířeném filtru až podle 200 parametrů. Při použití online služeb, jako jsou plánovač kuchyní, plánovač nábytku na míru a online zákaznický servis, je možné zjistit aktuální informace o stavu zakázky či vybraném zboží a jeho dostupnosti.

web-1200-min.jpg
mozek-1200-min.jpg

Nové SIKO showroomy podle pravidel lidského mozku

Jak se u nás v Siku zákazníci cítí, je pro nás velmi důležité. Se zapálením hledáme nové a nové cesty, jak být zase o kus lepší, inspirovat vším, co děláme. Měníme se. Modernizujeme, inovujeme obchodní koncept našich prodejen a s tím i zákaznický přistup. 
V novém obchodním konceptu jsme využili nejnovější pohledy na psychologii rozhodování. Nový prodejní koncept je koncipován právě tak, aby korespondoval s teorií fungování lidského mozku a cesta zákazníka po prodejní ploše byla co nejpřirozenější jeho potřebám v danou chvíli.

ZJISTIT VÍCE

Jak vypadá vítězný showroom oceněný za INOVACI?
Nahlédněte. Virtuální prohlídka vás přenese do prostoru nabitého trendy a moderními styly v zařizování koupelen a kuchyní. Projděte se nejmodernějším SIKO showroomem, který triumfoval v Diamantové lize kvality.

PROJÍT SIKO ČERNÝ MOST 

SIKO –  č. 2 v kuchyních na českém trhu 

Prodávat kuchyně jsme začali teprve v roce 2012. Nárůsty prodejů kuchyní byly rychlé, o vysoké desítky procent. Během dalších 3 let jsme dosáhli ještě o příčku výš. V současnosti jsme dvojkou na českém trhu s kuchyněmi. 

Tehdy Tomáš Vala, generální ředitel, řekl, že chce, abychom byli dvojkou na trhu včetně těch, kdo mají kuchyně skladem. Ozývaly se zamítavé hlasy, že to nepůjde, ale trvali jsme na tom. Chtěli jsme mít kvalitní kuchyně skladem. Vyvinuli jsme unikátní řešení a začali tendrovat jednotlivé skříňky. Nebylo to jednoduché. Když jsme přišli za největším výrobcem kuchyní na světě, namítali, že nikde ve světě to nefunguje a fungovat nebude…

kuchyne-1200-min.jpg