Právě teď v e-shopu doprava ZDARMA při objednávce nad 3 000 Kč!
Staňte se fanouškem
  • Čeština

1992 - 1994 Expanze řízená z obýváku

Jaroslava Valová  |  Historie SIKO  |  Katalogy 
Co se stalo v letech: 1990-1991  |  1992 - 1994  |  1995 - 1999  |  2000 - 2009  |  2010  |  2011  |  2012  |  2013  |  2014  |  2015

Během následujícího roku pohltila firma všechny členy rodiny. Manžel Vítězslav opustil civilní zaměstnání i starostování v obci Čimelice, jezdil s náklaďákem pro zboží, pracoval ve skladu i v administrativě. Syn Tomáš se firmě věnoval při studiu gymnázia a později i vysoké školy: prodával, vyřizoval fakturace, jednal s odběrateli, pracoval i ve skladu. Dcera Jana přebrala ještě jako žačka základní školy část účetnictví a o víkendech prodávala v prodejně. Po roce podnikání se do rodinné firmy zapojili i příbuzní v Kralicích u Brna, kde vznikla druhá prodejna SIKO.

Historicky první reklamní SIKO leták vytvořený u příležitosti vzniku druhé prodejny. Byl napsán ručně, rozmnožen na domácí kopírce a svépomocí roznesen po okolí.

Víťa na zkušené v Americe, plánuje expanzi  V Americe se byl podívat za Víťou i Tomáš, u společné večeře probírají, kam se bude SIKO dále ubírat Ani v Americe se jakékoliv práce nebojíme Na zkušenou do světa vyrazila také Jana

V roce 1993 se nabytý novými zkušenostmi a postřehy o podnikání vrátil z Ameriky nejstarší syn Víťa a hned se pustil do realizace svého plánu franšízového řetězce, který ho za mořem tolik nadchnul. Odstartoval expanzi firmy SIKO, do které zapojil nejen další členy rodiny, ale i přátele.

S budoucím tchánem bratra Tomáše otevřel prodejnu v Táboře. Další pak založil se spolužákem ze střední školy v nedalekých Vodňanech, o několik let později následovaly prodejny v Českých Budějovicích a Plzni. Zatímco Víťa plánoval expanzi, vytvořila Jaroslava zásady pro vystavení zboží tak, aby bylo možné otevřít novou prodejnu svépomocí během několika dnů. Realizační tým, který tvořili rodinní příslušníci, přátelé a také první zaměstnanci, se rozjel do celé republiky. Výsledkem byly vytipované lokace, navázané kontakty a otevřené možnosti spolupráce. Počet prodejen se během dvou let rozrostl ze 2 na 11. Kromě vlastních prodejen byly otevřeny i prodejny partnerské, které fungovaly v režii dosavadních velkoobchodních odběratelů a umožnily zakladatelům využít při zdokonalování prodejního konceptu i zkušenosti svých SIKO-partnerů.

Expanzi, ve kterou nikdo v začátcích podnikání ani nedoufal, řídila Jaroslava doslova z obýváku, kde ostatně v té době bylo sídlo firmy a kde také probíhala jednání s odběrateli i dodavateli. Stůl původně určený pro rodinná setkání se stal pracovním místem pro čtyři generace rodiny, dvě zaměstnankyně – účetní, stejně jako jídelnou pro devět skladníků.

Sdílejte na