Právě teď v e-shopu doprava ZDARMA při objednávce nad 3 000 Kč!
Staňte se fanouškem
  • Čeština

Ladislav Sochor: „Z ještěrky do oktávky“

Do Sika jsem nastoupil v roce 1999 jako skladník pro pobočku Kralice. Prošel jsem výběrovým řízením, u kterého byla i paní Jaroslava Valová – generální ředitelka, která v té době osobně přijímala všechny pracovníky.

V Kralicích se v té době přecházelo z UNI buněk (které sloužily jako prodejna i vzorkovna) do bývalého kravína, který prošel v roce 1999 kompletní rekonstrukcí. Jako vzorkovna a sklady slouží doposud. S rozšířením prostor bylo potřeba rozšířit i řady zaměstnanců. Nakonec jsme byli vybráni čtyři - 2 prodejkyně a 2 skladníci, namísto původně plánovaných dvou. Z těchto čtyřech lidí pracuje v SIKO Kralice stále Zdeněk Kolek, se kterým jsem začínal ve skladu.

1999

Po půl roce zaškolení jsem dostal na starosti objednávky z centrály. V praxi to znamenalo, že jsem procházel sklad a sepisoval na papír, co je potřeba objednat na závoz. Tato objednávka mi někdy trvala i 4 hodiny, než jsem ji mohl nafaxovat na centrálu k dalšímu zpracování. O počítači se nám v té době v Kralicích ani nesnilo. Veškeré prodejky se psaly ručně a sčítaly na kalkulačce. Pravidlem bylo, že jsme kamiony skládali v pozdních večerních hodinách, protože se vracely jako vytěžováky z Německa. Roční inventura nám zabrala v Kralicích 4 dny od rána do večera v 11lidech, což se s dnešní inventurou vůbec nedá srovnat. Dělala se mezi svátky od 27. 12. – 30. 12. Dnes máme ve firmě Plainning Wizard – nástroj pro plánování a řízení zásob, takže tím je vše, včetně inventur) mnohem jednodušší a zautomatizované.

2001

Další velkou zkušeností pro mě bylo budování nových poboček, které se dříve dělaly v rámci výpomoci zaměstnanců z ostatních poboček. Například když se dělal Černý Most, byli jsme v Praze 3 měsíce od pondělí do pátku a pracovali na výstavbě vzorkovny a zázemí. Takto se vybudovala většina nových poboček v ČR. Všechny práce řídila osobně generální ředitelka Jaroslava Valová, která s námi byla na pobočce po celou dobu výstavby.

2005

Velkým milníkem v mé kariéře, a myslím, že nás všech, byl od ledna 2005 přechod z podnikového informačního systému Shoptronik na systém SAP. Předcházelo tomu v průběhu 3 měsíců několik školení v Praze a poté doučování ostatních členů pobočky. Kdo si na to z našich lidí pamatuje, tak mi dá za pravdu, že prožil i hodně bezesných nocí, protože od 2. 1. 2005 jsme po inventurách najeli na nový program, který se s původním nedal vůbec srovnávat. Nyní Sap již všichni bereme jako velkého pomocníka, ale na začátku to byl pro všechny uživatele velký strašák.

2008

Od dubna 2008 jsem se stal vedoucím pobočky Kralice, kdy jsem vystřídal pana Šanderu, který byl s paní Šanderovou u zrodu druhé SIKO pobočky. Nejdříve měli od roku 1992 prodejnu doma v průjezdu a poté v buňkách na kraji Kralic. Také hlavně díky nim jsem nyní tam, kde jsem, za což jim patří velké díky. 2010 Od ledna 2010 jsme převzali od partnera prodejnu v Třebíči, kde jsem se stal stejně jako v Kralicích, také vedoucím pobočky.

2011...

Posledním posunem v mé SIKO kariéře bylo jmenování na pozici Regionálního manažera v červnu 2011 a převzetí části moravských poboček. Hodně se toho za mých 15let ve firmě změnilo. Jak se říká, každý svého štěstí strůjcem, ale kolikrát se musí jít štěstí trochu naproti, aby vás neminulo. A také musíte potkat ty správné lidi, od kterých se dá hodně naučit. A že jsem jich za ta léta potkal nepočítaně! Jak tento článek píšu, vypadá to všechno velice jednoduše, napadlo mě přirovnání : „z ještěrky do oktávky“, ale jednoduché to určitě nebylo.

Přeji všem Sikáčům i budoucím zaměstnancům, aby se jim dařilo.

Ladislav Sochor

Sdílejte na